Alimentele funcţionale, benefice pentu organismul uman

Alimentele funcţionale reprezintă o tendinţă a anilor `80, ce a apărut în Coreea de Sud, însă a devenit foarte populară în Europa şi Statele Unite ale Americii. Se bazează pe o dietă alimentară în care principalul obiectiv este să încorporezi alimente sănătoase, ce au un efect pozitiv asupra sănătăţii tale.

Varietatea rămâne însă secretul unei alimentății echilibrate, astfel ca  îţi prezentăm mai jos alimentele funcţionale ce au un efect puternic asupra sănătăţii tale.

Fructe şi verdeţuri: Antioxidanţii reduc riscul apariţiei cancerului şi a afecţiunilor cardiac. Fructele colorate intens conţin flavonoide, în timp ce morcovii, spanacul şi alte verdeţuri sunt bogate în caroten. Broccoli şi conopida sunt anticancerigene.

Pește– bogat în acizi graşi şi omega 3, consumul de pește reduce inflamarea vaselor sanguine şi pot preveni afecţiuni ale colonului.

Iaurtul – conţine o cantitate ridicată de calciu, care este benefic organismului. Pe lângă faptul că poate preveni osteoporoza, bacteriile ce se regăsesc într-un iaurt contribuie la menţinerea sănătăţii digestive şi imunităţii.

Vinul roşu este recomandat să se consume în cazul persoanelor care suferă de diabet, obezitate şi afecţiuni cardiace. Atenţie, însă: specialiştii recomanda consumul unui pahar cu vin roșu pe zi.

Ceai verde– conţine antioxidanţi ce te pot ajuta să-ţi reglezi nivelul de colesterol din organism.

Tatiana Stefan

Sursa: Siempre Mujer

Author Description

romaniapress

No comments yet.

Join the Conversation