Dieta antiaging: cum sa ramai tanara mereu?

Te-ai intrebat vreodata daca este posibil să contracarezi efectele îmbătrânirii din interior, prin alimentaţie? Ei bine, da, este posibil. Expresia populară “Suntem ceea ce mâncăm” este un adevăr probat.

Cum poti arata bine un timp mai indelungat? Consumă alimente antioxidante şi antiinflamatorii şi vei vedea efecte benefice în scurt timp.

De fapt, alimentaţia este principala soluţie propusă de specialisti pentru a preveni afecţiuni precum hipertensiunea, creşterea colesterolului şi de asemenea, s-a dovedit eficientă pentru a îmbunătăţi aspectul pielii, susţine doctora Laura Garcia Urosa.

Stresul oxidativ

Conform acesteia, stresul oxidativ este un factor cauzal al îmbătrânirii, nu doar al pielii noastre, ci al tuturor celulelor din organism. Acesta apare când corpul începe să elimine cu dificultate radicalii liberi, produşi de factori externi precum: poluare, lipsa somnului, tutun şi alimentaţia proastă. Prin urmare, este important să consumăm alimente concentrate în antioxidanţi, pe care să le combinăm cu altele cu acţiune inflamatorie.

Aşadar, treebuie să ştii că antioxidanţii se găsesc sub formă de pigmenţi, în numeroase fructe şi legume, iar moleculele antiinflamatorii, sub formă de lipide, în alimente precum peşte gras si fructele cu coajă (nuci).

Ca să fii sigură că ai o alimentatie corectă şi sănătoasă trebuie să te întrebi cât de colorat mănânci. Ori, inspiră-te de aici. Gândeşte-te la alimentaţia ta ca la o paletă de culori: roşu (mere roșii, căpșuni și rodii), orange ( somon şi ghimbir), galben (ulei de măsline şi curry), verde (avocado, broccoli, struguri, kiwi şi ceai verde), albastru (sardinele şi afine), violet ( mure).

Cum sa ai un stil de viata sanatos?

Pentru a reuşi să lupţi într-un mod eficient împotriva radicalilor liberi nu trebuie doar să urmezi o dietă, ci trebuie să faci exerciţii fizice moderate, să ai un echilibru emoţional şi  sa-ţi controlezi stresul, avertizează doctora Garcia Urosa, care propune cateva sfaturi utile:

-trebuie să iei cinci mese pe zi: trei principale+ doua gustări, consistente în proteine şi fructe. Pentru mesele principale poţi include proteine, carbohidraţi şi grăsimi “bune”.

-include o porţie de proteine la fiecare masă, deoarece este componenta principala a pielii, oaselor şi organelor. Cele mai sănătoase sunt proteinele din carne slabă de pui, curcan, peste alb şi legumele precum soia.

-consuma carbohidraţi cu indice glicemic scăzut, prezenti în principal în verdeţuri, fructe şi legume. În acest mod vei evita surplusul de zahăr în sânge care stochează caloriile.

-nu uita de grăsimi. Optează pentru grăsimile nesaturate, prezente în uleiul virgin de măsline şi fructele seci. De asemenea, acizii omega 3 sunt şi ei importanţi în alimentaţia zilnică şi îi găseşti în uleiul de peşte şi somon.

Tatiana Stefan

Sursa: Elle.es

Author Description

romaniapress

No comments yet.

Join the Conversation