Lacrima lui Ovidiu, o poşircă produsă în Spania

Lacrima lui Ovidiu, o poşircă produsă în Spania

Celebrul vin Lacrima lui Ovidiu, mândria Murfatlar şi unul din cele mai puternice branduri româneşti, a ajuns o ruşine.

Licoarea oficială a Casei Regale a României este acum produsă în Spania, adusă cu cisternele în ţară şi îmbuteliată apoi cu eticheta pentru care cumpărătorul român plăteşte cel puţin 32 de lei, cu încrederea că ia un vin de calitate superioară. În septembrie, Patronatul Naţional al Viei şi Vinului (PNVV) respingea categoric probabilitatea ca Murfatlar sau orice alt producător român să comercializeze sub etichetă proprie vinuri ieftine din import.

Pe eticheta atât de cunoscută românilor scrie, în continuare, la fel: Lacrima lui Ovidiu 5 ani, „vin licoros păstrat şi înnobilat în butoaie din lemn de stejar”, cu 15% alcool, sub sigla Casei Regale. Descrierea este aceeaşi, a unui produs unic, mândria vinului românesc: „Galbenul auriu pune în lumină un cupaj unic al unor vinuri cu totul speciale. Profunzimea culorii şi aroma bogată provin de la vinul păstrat peste 5 ani în butoaie mici de stejar. La acestea se adaugă savoarea proaspătă a fructelor, dulceaţa şi activitatea echilibrată a noilor vinuri de cupaj”.

Apoi răsuflă şi bomba, ca un PET de tulburel deschis după două săptămâni: legendarul vin Lacrima lui Ovidiu este, de fapt, produs sub licenţă Murfatlar România SA de Bodegas Vinival SA din Chivo, Valencia. Produs în Spania.

Oţet licoros

După cum era de aşteptat, lichidul din Spania vândut în România cu eticheta Murfatlar este un vin de proastă calitate, cu buchet şi gust oţetite. Un oţet la 32 de lei sticla, dar există magazine în care Lacrima lui Ovidiu 5 ani se vinde şi cu 50 de lei. Bodegas Vinival este o afacere de familie din Valencia, înfiinţată în 1969, un producător şi distribuitor en-gros de vinuri de masă, care nu deţine nici măcar o marcă proprie. Vinurile inferioare din Spania nu au, evident, nicio legătură cu viile din Murfatlar, dar sunt vândute cu aceeaşi prezentare pompoasă şi complet falsă.

Reclamă mincinoasă

Apărut la începutul anilor ’80, Lacrima lui Ovidiu este singurul vin fortifiat de pe piaţa românească. În 2003, brandul a fost relansat cu imaginea actuală şi a devenit unul dintre cele mai puternice şi mai medaliate mărci româneşti de vinuri.

„Lacrima lui Ovidiu face parte din ADN-ul Murfatlar, este unic pe piaţă şi se identifică până la perfecţiune cu podgoria din care vine“, îl caracteriza, la un moment dat, managerul de marketing al Murfatlar România.

Continuarea anchetei în: Jurnalul National

1

Author Description

romaniapress

No comments yet.

Join the Conversation