Revolta virginelor din publicitate & presa

Jocul de-a virginitatea nu tine pentru cunoscatori. Nu cand vine vorba de o companie care isi retrage calupul publicitar de la o emisiune pe motive ca nu mai vrea sa fie asociata cu o poveste tabloida. Evident, este vorba de scandalul legat de retragerea publicitatii de la Acces Direct de catre Avon, dupa episodul cu Ioana Tufaru si betisorul din ureche. Decizia n-ar fi luat amploare daca niste incompetenti de la Trustul Intact nu l-ar fi dat in judecata pe un ziarist pe motiv ca el a condus la aceasta pierdere de finante. Mai mult, grupul lui Voiculescu ii cere autorului acelui articol daune de 500.000 de euro. O aberatie mai mare ca un grup de presa. Totusi, zic ca e momentul sa vedem cine e virgin in aceasta poveste. Va spun finalul dinainte: nimeni. Nici ziaristul, nici trustul de presa, si, in niciun, caz compania care si-a retras publicitatea. Asadar, faptele, asa cum sunt, nu cum le infrumuseteaza naivii sau manipulatorii.

Greseala finantatorilor. Toate firmele care platesc publicitate la emisiunile tabloide stiu ce se intampla acolo. Agentiile de publicitate le ofera clientilor un numar de televiziuni care au emisiuni de mare audienta. Companiile care platesc stiu despre ce este vorba in aceste showuri. Apoi aleg de cine vor sa-si lege numele in functie de rating. In general, fara prejudecati. Un brand se asociaza cu altul prin finantarea lui. Pe timpul derularii contractului, e aberant sa spui ca n-ai stiut. E ca si cum ai merge la bordel, apoi faci reclamatie la Protectia Consumatorului ca dama de companie nu era virgina.

Greselile ziaristului. Pe individ il cheama Petrisor Obae si a gresit de trei ori in articol, din punctul meu de vedere, evident. Prima greseala este in titlu: “ASOCIERE. Ce clienți de publicitate au girat mizeria din urechea Ioanei Tufaru la “Acces Direct”. Titlul este tendentios. Clientii de publicitate n-au girat mizeria din urechea Ioanei Tufaru, pentru ca ei nu primesc desfasuratorul emisiunii, adica sa stie exact ce subiecte vor fi abordate si cum. Intr-un ziar serios, acest titlu n-ar fi fost aprobat de un redactor-sef profesionist. Clientii de publicitate au ales o emisiune cu rating, fara sa gireze cu brandul lor mizeria din urechea nimanui. A doua greseala. A fost remarcata de Catalin Tolontan. Obae trebuia sa publice clientii de publicitate si de la celelalte emisiuni tabloide, care au avut-o pe Ioana Tufaru in situatii la fel de jenante, dar nu doar pe ea. Asa se asigura echilibru, iar autorul articolului nu putea fi banuit ca, de fapt, face jocul concurentei. Asa cum se intampla acum, pentru cei care au logica. A treia greseala. Tot ziaristul ar fi putut sa dea un telefon companiilor incriminate si sa-i intrebe pe responsabilii de acolo daca au habar unde baga bani si daca stiu cu cine se asociaza. E vorba de subtilitate, de presa, nu de jocuri.

Tiberiu Lovin

Continuarea editorialului pe: Reporter Virtual

Author Description

romaniapress

No comments yet.

Join the Conversation