România Press a avut dreptate: Banca Transilvania îşi minte clienţii cu neruşinare!

Prin Decizia Nr. 113/05.04.2011, Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), la cererea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a analizat sesizarea „Romania Press” privind încălcarea legii de către Bancă Transilvania prin promovarea pe posturile de radio şi TV a unui spot publicitar mincinos, referitor la aşa-numitul „Credit rapid fără garanţii materiale”.

Concluzia RAC este clară: „Din comunicările comerciale analizate reiese că produsul promovat este un credit fără garanţii materiale, fără însă a se comunica informaţii importante, respectiv necesitatea constituirii unei garanţii personale sub forma unui contract de fidejusiune sau o trimitere explicită către o sursă pentru obţinerea acestor informaţii.

Site-ul companiei, www.bancatransilvania.ro, menţionat în spot nu conţinea nicio informaţie privind contractul de fidejusiune la data analizei cazului. În consecinţă, se încalcă prevederile articolului 1.3 din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC”.

Cu alte cuvinte Banca Transilvania îşi minte pe faţă potenţialii clienţi că le oferă credite fără garanţii, când, în realitate, afară-i vopsit gardul, iar înăuntru leopardul, adică acel contract de fidejusiune după modelul „Vîntu-FNI-CEC”.

RAC recomandă Băncii Transilvania ca, în termen de cinci zile, să îşi revizuiască spotul publicitar.

Suntem curioşi dacă va face acest lucru şi ce părerea are Banca Naţională a României despre bătaia de joc la adresa clienţilor cinstiţi care doresc să îşi finanţeze afacerile prin Banca Transilvania.

Până atunci, mare atenţie la ofertele Băncii Transilvania, dar şi ale altor bănci comerciale, deoarece şi acestea ascund multe capcane asupra cărora vă vom informa!

Sorin Voinea

 

 

Author Description

romaniapress

No comments yet.

Join the Conversation