Formens deschide 4 magazine in Romania

Societatea Formens din Botoşani, unul din cei mai mari angajatori din judet şi unul dintre cei mai renumiti cinci producatori de costume barbatesti din Europa, deschide in aceasta perioada patru magazine in Romania – la Iasi, Cluj, Timisoara si Bucuresti, care vor activa sub brand-ul Louis Purple.

La Botosani, fabrica Foremens, apartinand omului de afaceri francez Gerard Losson, produce 700.000 de costume pe an, pe care le exporta in 32 de tari. Fabrica se intinde pe 17.000 de metri patrati, are circa 900 de angajati, care realizeaza 30% din totalul productiei grupului.

Clientii işi pot personaliza costumele – secţiunea made to measure (facut la comanda) va oferi posibilitatea ca fiecare client sa – si exprime personalitatea si gusturile vestimentare, putand alege dintre peste 1.800 de combinatii de detalii. Clientii vor putea personaliza complet articolele cumparate, incepand de la material, pana la croieli, culori si initiale trecute pe sacouri.

„Aveti doua metode  de a cumpara tesatura – sau cumparati numai un cupon,  clientul va arata ce vrea si voi comandati exact ce vrea clientul, dar pretul este de 3 ori mai mare daca cumparati de exemplu 500 de metri. Noi cumparam o cantitate mare ca sa obtinem un pret bun, de aceea avem in final un costum facut la comanda la un pret imbatabil. Ca sa avem asta trebuie sa investim mult. Faceti calculul – 20 de euro pe metru inmultit cu minim 200 de metri pe culoare, inmultit cu 500 de  culori. Aceste materiale se achizitioneaza numai B2B,  nu pot fi achizitionate personal. Daca cineva are un magazin in Romania – plateste de trei ori mai mult decat noi. Pentru un costum, materialul necesar variaza intre 2,80 metri si 4 metri, in functie de marime. Cea mai scumpa tesatura este undeva intre 20 si 30 de euro pe metru”, a declarat Gerard Losson, CEO-ul Foremens.

Unele materiale care se comanda numai in cazuri speciale pot ajunge la 1.700 euro pe metru.

La acest moment avem 8 fabrici cu care lucram permanent, in sezon lucram cu 12-15 fabrici. Este o industrie foarte complicata din punct de vedere logistic. Am investit 300.000 de euro intr-un sistem informatic foarte performant. Avem capacitatea de a satisface toate comenzile pe care le avem. Ne-am extins de la 6.000 de metri patrati la 12.000, in prima faza, si acum avem 17.000 metri patrati.Din pacate infrastructura este foarte dificila. Eu merg foarte des in Ucraina si acolo pot sa va zic ca este dezastru si nu ma refer pe zona de razboi. Botosani este situat intr-o zona geografica foarte buna pentru noi, pentru ca suntem aproape de Ucraina si Moldova, cu care lucram de mult timp ( aproape 10 ani). In aceasta fabrica facem 30 % din productie, restul de 70% e facut in cele 8 fabrici din exterior”, a explicat CEO – ul Foremens.

Losson a subliniat ca in Romania se fac comenzile cele mai dificile, iar cele mai usoare sunt trimise la fabricile din afara tarii.

„In functie de ceea ce doreste fiecare client este dirijat catre o fabrica. Inima oricarui produs este conceptia si proiectarea. Noi suntem foarte buni la proiectare. Avem un show – room la Paris in Saint – Honore, prezentam colectii pe baza tiparului nostru. Puteti avea cel mai bun material din lume, daca el nu este taiat corect, valoreaza zero ! Asta este inima lui Formens. Am inceput ( din cauza comenzilor foarte mari) o fabrica la Lvov in Ucraina. In total in fabrica am investit 6,5 milioane de euro. In aceasta fabrica avem 300 de angajati”, a mentionat Losson.

Potrivit lui Losson, piata de costume nu este in crestere. ”Ea este doar pentru oamenii care sunt obligati sa le poarte. Costumul este ca o uniforma”, spune fondatorul Foremens.

”La prima colectie Louis Purple avem numai costum si camasa la un pret de 899 de lei, pret la raft. Este un costum absolut care poate fi comparat cu un costum Hugo – Boss. Este aceeasi metoda de lucru cu lana din Turcia. Avem si camasa pentru el la un pret de 49 de euro, 219 lei. In fiecare magazin vor fi 400 de costume diferite. Camasile sunt produse de un client al nostru din Turcia. Este cel mai mare vanzator de camasi din Europa. Vorbim in continuare de linia Saint – Honore, doar cu tesaturi din Italia si Anglia. Este un gaj de calitate foarte important. Vorbim de cele mai mari companii din lume, de lideri mondiali. Este vorba de un costum semi – traditional. Cel mai important este ca la gulerul nu se strica timp de 5 ani, nu ca la alte costume unde dupa 2 – 3 ani incepe sa se deterioreze. A treia linie este cu constructie traditionala – va avea un pret de 500 de euro – un pret – a – porter 1.799 de lei. In Franta, un costum ca acesta ajunge la cel putin 6 – 700 de euro. La aceste costume captuseala este mai de calitate, avem nasturi din corn veritabil”, a mai mentionat fondatorul Foremens.

În prezent, cifra de afaceri a companiei se ridică la 42 de milioane de euro, iar până în 2019 se doreşte atingerea ţintei de 65 milioane euro. Societatea este listată la bursă.

Pe de altă parte, in fabrica de confecţii de la Botosani, salariile pornesc de la minimul pe economie.

Vasile Trofim

Author Description

romaniapress

No comments yet.

Join the Conversation