Suntem păcăliți să cumpărăm

Sezonul de vară se apropie de final. Este perioada reducerilor și majoritatea magazinelor vor să-și lichideze stocurile. Numai că vânzătorii reușesc prin niște metode secrete să ne păcălească! 

Chiar dacă intrați în magazin fără chef, obosiți și hotărâți să nu cumpărați nimic, peste jumătate de oră veți fi la casă, cu brațul plin de lucruri, zâmbind mulțumiți. Cum reușesc vânzătorii asta?
În magazine produsele nu sunt aranjate în funcție de culoare, material, interes sau cine știe ce alt criteriu nevinovat, ci în funcție de preț!

Din punct de vedere statistic, clienții care intră într-un magazin au tendința să se uite imediat în dreapta. Din acest motiv magazinele pun acolo produsele cele mai scumpe: cât mai aproape de intrare și spre dreapta. Accentul se pune și pe produsele puse în vitrine speciale și evidențiate prin lumini sau în orice alt mod. Acestea sigur sunt cele care aduc cel mai mare profit magazinului.

Produsele ieftine sunt, de obicei, fie pe rafturi inferioare, fie în spatele magazinului, ca să nu le găsiți cu ușurință și să cumpărați ceva scump.
Există și alte tehnici similare de păcălire cum ar fi aruncarea unor produse într-un coș, ca să aveți senzația că sunt la preț redus, când de fapt nu sunt sau doar unele dintre produse sunt reduse.

O altă tactică de a ne face să cumpărăm este parfumarea magazinului cu esențe care să creeze o stare de confort și relaxare. Astfel clientul poate petrece mult timp printre rafturi. De asemenea și muzica reconfortantă sau ultra-modernă care răzbate din difuzoare vă îndeamnă să cumpărați și să fiți la modă.

Și, ca o ultimă încercare, se plasează spre ieșirea din magazin accesorii sau bijuterii strălucitoare, produse mici, dar vândute la preț dublu.
Ca să nu fiți victima vânzătorilor,  îndreptați-vă mai întâi către spatele magazinului, apoi reveniți spre intrare. Astfel veți găsi mai intâi articolele cu preț redus și vă va trece pofta de cumpărături până ajungeți și la cele scumpe.

Metodele magice prin care magazinele vă scot banii din buzunar, continuă să se îmbunătățească.Tot ce puteți face este să vă controlați impulsurile și să dovediți ca sunteți un client deștept!

Dana Barcan

Author Description

romaniapress

No comments yet.

Join the Conversation