Actualitate
Autor:
Dana Barcan
iluzia black friday la materiale de constructii
FOTO: Antena 3 CNN
România e în plină campanie de Black Friday 2025, iar magazinele din diferite domenii, pun la bătaie oferte cu reduceri substanțiale. Însă, pe piața materialelor de construcții, un comerciant online din România denunță „iluzia” ofertelor speciale din „Vinerea Neagră”. Antreprenorul român, care deține platforma Depozit Virtual, acuză că „Black Friday este o iluzie” la materialele de construcții și „cea mai mare păcăleală a lunii noiembrie”.
„Spre deosebire de electronice sau fashion, unde adaosurile comerciale pot fi ajustate temporar, în construcții vorbim despre marje de 3–7%, dictate de costul materiilor prime și de transport. Nu ai cum să reduci un preț cu 50% fără să-l fi umflat înainte sau fără să vinzi în pierdere”, declară antreprenorul Cosmin Raileanu, fondatorul platformei. Acesta a explicat că adaosul mediu la fier beton e între 3 și 7%, iar transportul poate fi încă 10–15% din costul final. La panouri sandwich, prețul depinde direct de cursul metalului și de energia electrică.
„Când vezi reduceri de 40–50% la materiale de bază, e clar că cineva a crescut prețul înainte. Nu există magie în cifre, doar manipulare în ambalaj”, a explicat Cosmin Raileanu. Patronul Depozitului Virtual consideră că și lipsa de educație tehnică a cumpărătorilor reprezintă o problemă gravă a pieței de materiale de construcții. „Ofertele spectaculoase profită de necunoașterea clientului. De fapt, omul plătește mai mult pe termen lung, prin reparații, pierderi de eficiență și calitate scăzută”, afirmă Cosmin Raileanu.
Mulți cumpărători „nu știu să interpreteze diferențele între calitățile materialelor – grosimi, densități, acoperiri sau coeficienți termici”. Așa apar reclamele „cu jumătate de preț” care, în realitate, ascund compromisuri serioase: materiale mai subțiri, izolații slabe, produse care nu respectă standardele tehnice , consideră platforma. Sunt totuși zone „unde Black Friday are sens: produsele de finisaj și amenajare, unde designul, stocurile vechi sau seriile scoase din producție pot fi lichidate”.
„Acolo există o anumită flexibilitate de preț. Însă nu la materialele de bază, care țin o casă în picioare. În aceste cazuri, reducerile spectaculoase sunt „fie trucuri de marketing, fie pierderi mascate”, susține antreprenorul care conduce platforma Depozit Virtual. Cumpărătorii sunt atenționați să fie atenți la orice produse achiziționate și să compare prețurile de pe mai multe siteuri, in perioada Black Friday, oricare ar fi domeniul de interes.
Tags:
Black Friday
cumpărături
materiale construcții







